Popular Posts

Friday, 18 March 2011

SELANGOR VS KEDAH (JOM BERBALAS PANTUN)

SEMAKIN TUNDUK SEMAKIN BERISI
ITULAH DIA RESMI PADI
WALAU BERDEPAN SANG GERGASI
BERUNDAR LANGKAH TIDAK SEKALI

anak itik anak kenari 
berlari2 di tgh sawah
ini kenari bkn sebarang kenari
sekali tendang gergasi rebah

Perlawanan klasik penuh tradisi,
Sang Gergasi lawan Sang Kenari, 
Sekali kena pelempang Gergasi,
Tercabut luruh semua gigi..

anak gergasi anak kenari 
pergi mandi tak gosok gigi
poodah selangor sembang tinggi
kedah menang malu nanti 

balas,balas..

............kehilangan orang yang ku amat menyayaginya.....

hari ini:
aq telah khlangan pmpn yg amat ku sayangi....gara2 otaknya serabut.....
aq arap engkau mmbacakan apa yg ku tlis ini
dan hayati la dengan setulus tulus tulus ati mu....
wahai insan yg amt ku sayangi
yg digelar kekasih..........



Rindunya ...

bagaimana bisa aku terus diam
kalau ini semua tak terbalas
bagaimana bisa aku terus diam
kalu ini semua tergantung ...
engkau cygku ...
yang ada di sana, yang mana
taukah kau jika aku tulis ini
tulis tentangmu, tentang rindumu
engkau ieqaku...
pernahkah juga menyambut rinduku
walau hanya dengan senyum
tanpa harus kau ucap kata penyambutan
engkau buah atyku...
yang ada di mana
ketahuilah aku terus merindumu
ketahuilah aku terus menantimu kembali
kembali bersama sperti waktu itu
masa yang penuh canda dan bungah
waktu yang berlalu dengan indah
waktu yang slalu terkenang
Tuhan yg maha esa  ..
sampaikan padanya
tentang rinduku
tentang rindunya yang slalu kutunggu
tentang rindunya, Tuhan....




mY stOry gHOst......eeerrrrrrrrr,SERAM!!!!!

Cerita-cerita hantu ni adalah hasil dari pengalaman sendiri dan juga sedara2 atau kenalan2 terdekat. Bukan rekaan yer..benar-benar belaka. Tapi cerita hantu aku ni tak ada la sehebat cerita Jangan Pandang Belakang.

Cerita 1
Tempat: Kampung aku
Masa: Malam dalam kul 9-10pm
Tahun : Kecik lagi masa tu...sekolah rendah lagi

Ini lah first time aku merasakan ada hantu...sampai sekarang masih ingat. Masa tu jiran aku ada buat kenduri....kenduri arwah ke kahwin ke tak ingat dah...biasa la budak2...malam-malam main la plak polis entry tu...aku duk menyorok bawah pokok cempedak...tiba-tiba aku rasa semacam...dan rasa macam nampak benda panjang duk sebelah aku...aku pun toleh lah...mcm kaki orang..tp panjang sangat...aku siap toleh ke atas...baru teringat kan hantu tinggi...aku toleh dan tengok lg ke atas..nak confirmkan...mmg sah...aku pun apa lagi...berlari sambil menjerit....hantu..hantu...pastu esok nyer terus demam..

Cerita 2
Tempat: Rumah aku kat kampung
Masa: Tengah malam
Tahun : Masa aku sekolah rendah

Ini abang-abang aku yang alami (masa tu diaorg dah sekolah menengah), abang2 aku tu tidur di tengah2 rumah...bersebelah dengan tingkap panjang (rumah kayu)...tiba tengah malam...abang2 aku terdengar la tingkap tu dicakar...dari atas ke bawah....tingkap tu memang dekat sangt ngan telinga diaorg tu....berulang2 kali...abang2 aku dah kecut perut...bulu roma dah naik...badan dah jadi keras...berpeluh-peluh lak tu....lepas tu disusuli pulak dengan bunyi benda bergolek kat atas atap...berulang-ulang kali gak...bergolek2 atas bawah atas bawah...abang aku yg sorang tu dah takut sangat...dia cubit sekuat-kuat hati abang aku yg lg sorang tu....abang aku yg sorang tu sebenarnya dengar gak..tp dh keras ketakutan..pastu dia kata kt abg aku yang cubit dia tu...“aku dengar la“...haha...tak pasal2 kena cubit kaw2...camne diaorg tertidur lepas tu aku tak tahu la...yang pasti bila bangun je pagi...kecoh satu rumah diaorg bercerita.

Cerita 3
Tempat: Rumah aku kat kampung
Masa: Tengah malam
Tahun: Masa aku dah sekolah menengah

Masa tu aku memang tinggal bertiga dengan mak bapak aku. Rumah orang kampung kan ke bertingkat2...so tingkat yang atas sekali tak ada sape yang tidur...aku tidur di tingkat tengah dan mak bapak aku tidur di tingkat bawah. Aku memang biasa jenis belajar sampai tengah malam. Kul 3 atau 4 pagi tu biasa la. Bila dah habis belajar tu aku pun tutup la lampu bilik air…tutup radio dan masuk dalam kelambu (masa tu pakai kelambu lagi…bess oooo). Elok jer aku nak lelapkan mata...bunyi pun datang...bunyi orang cakar dinding..betul2 bucu pemisah antara bilik aku dengan ruang tamu atas...aku senyap lagi....ye la kut2 kucing ke..tikus ke...bunyi lagi benda tu...dekat sangat ngan aku...bila bulu roma aku dah naik..apa lagi...aku jerit la panggil mak aku sekuat-kuat hati...heheheh...mak aku pun kelam kabut la naik atas dengan penyapu /parang (aku tak ingat dah) dia...aku citer la ada bunyi orang cakar...pastu benda tu bunyi lagi....apa lagi...melangsing la mak aku menempik .. mak aku kata .. „ko nak apa ha? Jangan ganggu anak aku...pastu mak aku kuar carut2 sekali...hahaha” lepas tu benda tu senyap...sampai la pagi...mak aku tidur sebelah aku sampai pagi.


Tapi citer ni tak habis lagi…selepas dari hari tu…benda tu selalu datang kacau…sampai aku dah lali...lantak ko la nk berbunyi ke apa ke...yang bess nyer kul 8 atau 9 dah mula beroperasi...so masa abang-abang aku balik dari asrama,,,aku dan mak aku pun citer la kat diaorg...diaorg plan la.....so bila mula je benda tu berbunyi...abang aku yg sorang ni terus bukak tingkap panjang tu...yg abang aku lg sorang berlari keluar tgk...mmg pantas la...tp tak ada apa2...benda tu terus berhenti berbunyi. Yang pasti tak ada binatang ke..orang ker...x ada apa2 kelihatan pun. Aku pun dah tak ingat..bila benda tu berhenti mengacau. Sampai Sekarang tak tahu ape benda bunyi tu...keluarga aku ni bukannya jenis nak pergi tengok2 atau jumpa bomoh...habis tinggi mak aku baca la apa2 yang patut.

Rumah aku kat kampung tu memang la selalu kena...kadang2 tengah2 malam dengar orang lempar pasir atas bumbung..padahal tinggi atap tu...mak aku kata hantu raya..tak tau la betul ke tak..

Lepas ni ada lagi citer2 hantu ni...hehehEEEEE

.....puisi untukmu ieqa qaqadexz cyg....

Hati ini terasa sunyi tanpa nafas cintamu,,
hidup ini sepi tanpa senyuman darimu
diri ini senyap tanpa jiwa kasihmu,,
ruang hatiku gelap tanpa arah untuk melangkah

cinta,,,
mengapa semua harus terjadi???
mengapa disaat terang dunia kalbuku kau berlalu
kau tinggalkan sepenggal dusta dalam rasa,,

cinta..
aku hanya mampu memeluk rasa
memeluk mimpi senja yang kelabu
meniti harapan fajar kelana,,

cinta..
kau buat aku tak yakin untuk melangkah
kau beri aku segenggam luka
mengapa cahaya pelangi menjadi api,,
selamat jalan cinta,,
selamat berbahagia di atas luka ku,,
biarkan kata merangkai hati serupa darah dibalik tirai...

cerita bdax2 mashOOr.....laki lOrh...

Cerita Lawak / Jenaka / Lucu / Gelihati : Orang Bodoh & Orang Pandai
Posted by admin on 2006/9/29 11:26:40 (6378 reads)
Orang bodoh = pakai credit card sampai maximum, lepas tu takleh bayar (berlagak macam org banyak duit!)
Orang pandai = pakai credit card tapi orang lain bayarkan (pakai kad klon la tu!)

Orang bodoh = ada motor tapi gi kerja nak naik LRT jugak (kes suka 'bergesel'la ni)
Orang pandai = takde motor, takde kereta, takde LRT tapi ada otak (kes suka numpang kereta or motor kawan tapi tak reti nak hulur duit minyak!)

Orang bodoh = company dah sediakan nescafe, milo, biskut bla bla bla tapi gi minum gak kat cafeteria kena bayar plak tu
Orang pandai = tak minum kat cafeteria tapi company punya nescafe, milo, biskut bla bla bla angkut bawak balik !!!!

Orang bodoh = beli suratkhabar sebab nak tengok nombor ekor je pas tu buang
Orang pandai = orang yg tunggu org bodoh buang pas tu dia kutip... dapat baca semua sekali wo

Orang bodoh = kentut kuat² kat office pas tu bangga ngan baunya
Orang pandai = kentut senyap sunyi (takde bunyi) baunya... boleh buat unta sakit perut! dhab pun koma sekejap! pas tu bermati-matian salahkan member sebelah guess sapa member sebelah tu?...sibodoh yg kentut kuat tula!)

Orang bodoh = ada masalah cerita kat orang pandai
Orang pandai = dengar masalah orang bodoh pastu cerita kat orang bodoh yang lain, pas tu membodohkan orang bodoh tu...jadinya orang bodoh yang pertama tu jadi bodohs (plural)

Ada lagi...scroll down





Orang bodoh = orang yg buang masa baca cerita ni!
Orang pandai = saper yang forward cerita ni... há há há...aku la tu...
jadi yang mana satu pilihan bijak?
pandainyeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

LEPAS BACA JANGAN MARAH.....NANTI KENA JUAL!!!!
****kalau nak jadi org yg pandai, cepat-cepat ler fwd cerita nih.......heheheheeeee..........